خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/30 - 12:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
زارع مطرح کرد

اعتراضات مردم در اروپا و آمریکا، افشاگر ظلم تاریخی بر نیاکان رنگین پوستان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید: آنچه امروز در آمریکا و اروپا می‌گذرد نمادی از ظلمی است که بر نیاکان رنگین‌پوستان روا شده و افشاگر چهره‌ای دیگر از تمدن غرب است.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعتراضات خیابانی گسترده در آمریکا و اروپا به قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا، گفت: زخم‌های کهنه جامعه ایالات متحده سرباز کرده است و تبعیض نژادی ساختاری تنها محدود به جامعه آمریکا نمی‌شود و اقلیت‌های نژادی در اروپا نیز از این موضوع رنج می‌برند.



وی افزود: تظاهرات‌ها در آمریکا با مرگ "جورج فلوید" آغاز شد و علیه خشونت پلیس ادامه پیدا کرد و با سرعت رنگ مبارزه با "نژادپرستی" به خود گرفته و به شهرهای بزرگ اروپا کشیده شد. 



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهایی که که خود را داعیه‌دار آزادی مروج برابری انسان‌ها از همه نظر در دنیا می‌دانند و کشورهای دیگر را به بهانه تبعیض بین افراد مورد فشار قرار می‌دهند،نژادپرستی یکی از خصوصیات بارز آن ها محسوب می شود.



زارع با بیان اینکه خشونت  با ریشه نژادپرستانه در آمریکا امری بسیار عادی شده است ،مطرح کرد: اگرچه روند افزایش آن در کشور‌های مختلف، متفاوت است و این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض‌نژادی و نابرابری در سراسر این کشور و جهان شده است.



 











رحیم زارع


 



وی با اشاره به اینکه اعتراض به نژادپرستی در  آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیوندهایی ناگسستنی با تاریخ این کشورها دارد،مطرح کرد: آنچه امروز در آمریکا و اروپا می‌گذرد نمادی از ظلمی است که بر نیاکان رنگین‌پوستان روا شده و افشاگر چهره‌ای دیگر از تمدن غرب است.



بیشتر بخوانید:





 



نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید در مجلس با اشاره به تخریب مجسمه‌ها و بناهای یادآور دوره برده‌داری در آمریکا و اروپا ،مطرح کرد:متلاشی کردن مجسمه‌ها در آمریکا و گوشه گوشه اروپا  یک نمایش رنج‌آور از تاریخ آمریکا و اروپا است و سرنگونی مجسمه‌های نژادپرستان، نمایانگر عدم صداقت دولتمردان آمریکا و اروپا با مردم است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا با بهره کشی و برده‌داری سیاهپوستان رشد کرده و سال‌هااست با بهانه‌های واهی به کشورهای دیگر دست‌درازی  می کند و استقلال و حقوق مردم را زیر پا می گذارد.



گفتنی است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر به بهانه تخریب «مجسمه‌های باشکوه» در این کشور توسط معترضان و مخالفان تبعیض نژادی آنها را به دستگیر و حبس شدن تهدید کرده بود، از صدور مجوز برای دستگیری و تعقیب قضایی این افراد خبر داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 299651
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم